Translate

4.03.2009

WŁOCHY 2009

Pomysł wyjazdu zimowego narodził się w Wigilię Bożego Narodzenia, kiedy moja mama oznajmiła, że chyba nie dane jej będzie zobaczenie Rzymu.
Powiedziałem, że możemy jechać w... ferie zimowe.
I tak też się stało.
Zebrałem ekipę 5-osobową i w drogę....

Dzień 1
W niedzielne popołudnie wyjazd w kierunku Wenecji. Po drodze rozmawiamy z kierowcą, który z trasy Chyżne - Żilina prowadzi nas skrótem do autostrady. Na stacji kupujemy winietkę i jedziemy w kierunku Bratysławy, a potem Wiednia.
Wiedeń - ok. godz. 1.00 w nocy robimy sobie przerwę i zwiedzamy Wiedeń nocą.

Dzień 2
 Ok. godz. 7.00 wjeżdżamy na teren Włoch i zatrzymujemy się na pierwszej stacji, by wypić kawę. Widok ze stacji na Alpy...

Następnie kierujemy się w kierunku Wenecji, po drodze myjąc auto, gdyż całe w błocie pośniegowym i soli z polskich dróg nie nadawało się, by wjechać do miast pełnych słońca, gdzie temperatura dochodziła do 14'C.
Około południa dojeżdżamy do Mestre - do naszego hotelu, gdzie mamy zarezerwowane pokoje.
Ponieważ już możemy się wprowadzić, wykorzystujemy 2 godz. na drzemkę. Po obiedzie wsiadamy w autobus, którego przystanek znajduje się przy hotelu i jedziemy do Wenecji.
Wenecja zaskoczyła nas... karnawałem. Niby takie oczywiste, a nie skojarzyliśmy, że będziemy podziwiać  - oprócz miasta - piękne stroje przebierańców.
Dzień 3
Po obfitym śniadaniu w hotelu wyruszamy w dalszą drogę. Koszt noclegu dla 5 osób =1 25 euro ze śniadaniem. Na trasie do Rzymu zwiedzamy Asyż i Bazylikę św. Franciszka.

Wieczorem, po trudach szukania adresu, docieramy do zarezerwowanego apartamentu w Rzymie, gdzie spędzimy dwie noce. Koszt 2noce/5os = 250 euro.

Dzień 4
Rzym. Ponieważ była to środa mogliśmy uczestniczyć w modlitwie Anioł Pański, która po raz pierwszy - ze względu na piękną pogodę - miała miejsce na Placu Św. Piotra. Ojciec Święty był od nas bardzo blisko. Piękne przeżycie.
Po modlitwie, aż do późnych godzin, zwiedzaliśmy Rzym.

Dzień 5
Rzym. Kolejny dzień zwiedzania Wiecznego Miasta rozpoczynamy o godz. 7.00 rano od Mszy św. przy Grobie Jana Pawła II - znów niezapomniane przeżycia. Tak blisko Naszego Papieża... Zwiedzamy Bazylikę  i  Plac św. Piotra (m.in. widzimy miejsce zamachu na Jana Pawła II) i kolejne miejsca pielgrzymek...

Wieczorem wyjeżdżamy z Rzymu, aby na drugi dzień być w domu. Szybka, ale bardzo intensywna pielgrzymka.

Podsumowanie:
- trasa: ok. 4000km
- czas: 5 dni
- koszt: ok.700zł/os (paliwo, autostrady, noclegi, wyżywienie, bilety)

Serdeczne podziękowanie dla naszego Przewodnika w Rzymie i dla Biura
A.C. CAPUT MUNDI - www.rzym.it - www.wlochy.it - www.adorohotels.com
za rezerwację noclegów w Mestre i w Rzymie.