Translate

15.07.2015

PELPLIN / WEJHEROWO 2015

Kolejne, IV Ogólnopolskie Rekolekcje Karawaningowe przeżywamy na północy Polski - Pelplin - Wejherowo. Biorą w nich udział 23 załogi z całej Polski - około 60 osób.
A to miejsce naszego postoju (tuż przy Katedrze):

Rekolekcje rozpoczęły się Mszą św. z nauką rekolekcyjną, w pelplińskiej Bazylice Katedralnej. W czasie Eucharystii przeżywaliśmy także 25-lecie sakramentu małżeństwa Elżbiety i Stefana z Krakowa.
Po Mszy św. zwiedzaliśmy Katedrę.

Z Katedry przeszliśmy do bardzo ciekawego Muzeum Diecezjalnego.

O godz. 19.00 udaliśmy się na koncert organowy w ranach 17. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej w Bazylice Katedralnej w Pelplinie.
Dzień zakończyliśmy o godz. 21.00 na Górze Jana Pawła II odśpiewaniem "Barki" i Apelu Jasnogórskiego.
Czwartek, to drugi dzień naszych rekolekcji. O 8.00 uczestniczyliśmy we Mszy św. w Katedrze, a o 10.00 wyjechaliśmy autokarem na wycieczkę. Na trasie Zamek w Malborku...

Muzeum i Katedra w Kwidzyniu...

Zamek w Gniewie.

Dzień zakończyliśmy wspólną, smaczną obiadokolacją w refektarzu klasztornym.

Tradycyjnie, w trzecim dniu rekolekcji przejeżdżamy z jednego miejsca w drugie. Zatem po śniadaniu wyruszyliśmy z Pelplina do Wejherowa. A to nasze miejsce postoju do niedzieli:
Po obejrzeniu kościoła i zakonnych krypt oraz Mszy św. w kościele św. Anny wyruszyliśmy na Kalwarię Wejherowską przechodząc ok. 4km i rozważając poszczególne stacje. A po kolacji wieczorny spacer po Wejherowie.

Sobotni dzień rozpoczęliśmy Mszą św. z nauką rekolekcyjną, a następnie pojechaliśmy na wycieczkę autokarową do Gdańska. Najpierw Katedra w Oliwie i koncert organowy...

... następnie przejazd i zwiedzanie Starego Miasta Gdańska.

Tradycyjnie na zakończenie rekolekcji wspólna, uroczysta  kolacja. Tym razem Organizatorzy zaskoczyli nas wspaniałym pieczonym dzikiem, a jubilaci: Ela i Stefan przygotowali niespodziankę - słodki deser.

Rekolekcje zakończyła uroczysta, niedzielna Eucharystia w Kaplicy Konwiktu.

Serdeczne podziękowania dla załogi COMO: Marysi i Kaziowi za perfekcyjne przygotowanie rekolekcji: programu, miejsc postojowych, wycieczek, przewodników, itd., Dyrekcji Zamku w Malborku i Kwidzyniu za życzliwość i gościnne przyjęcie uczestników IV ORK, Parafii Katedralnej w Pelplinie i Parafii w Wejherowie za udostępnienie miejsca parkingowego dla miłośników karawaningu. Wszystkim, którzy pomogli nam przeżyć wspaniały czas.

Nasza rekolekcyjna wspólnota. Dziękuję Wszystkim za wspaniały, radosny czas. Do zobaczenia za rok w Wielkopolsce.
Pozdrawiamy wszystkich Członków KSK, naszych Przyjaciół, Sympatyków i wszystkich miłośników karawaningu. Pamiętaliśmy o Was w naszych modlitwach.